Sålda!

Kattungarna är sålda. En jättetrevlig familj var och tittade på lilla Voice igår och de fastnade för henne direkt. Jag är inte så förvånad, vilka mysiga kattungar jag har! I förmiddags ringde Karin som fött upp Melanchton, min hankatt, och tingade Change. Det blir jättebra, hos Karin har katterna det bra. Så går arvet vidare, Karin får tillbaka sina linjer och alla är nöjda. De flyttar till midsommar.

Idag stannade jag hemma från spanielträningen i Strängnäs. jag orkade bara inte vara borta hela eftermiddagen och dessutom behövde jag jobba. Med facit i hand kan man väl säga att jag har gjort det, men inte så som jag ville. Jag blir matt bara av att se mappen med alla papper på skrivbordet - i vilken ände ska jag börja? Jag får ta tag i det på måndag, i morgon har jag kurs och då kommer jag inte orka göra något konstruktivt mer den kvällen. Förmodligen.

Eftersom det inte blir så mycket gjort tänkte jag utnyttja denna lediga dag till att fara till Trosa och kolla på kattungar efter min hankatt. Två av dem skulle tydligen gå till avel - det är jättebra tycker jag. Många kattuppfödare vill av någon anledning ha sina linjer för sig själva men det vill inte jag - jag vill föra arvet vidare och kan inte stå för hela birmaaveln själv. Det låter logiskt hoppas jag.

Efter min hankatt finns det tror jag bara tre katter som avlas på så än är det långt ifrån en kat(t)astrof.

I natt hoppade Voice upp i sängen och sov jämte mig. De börjar lämna mamma mer och mer nu. Change tar lite mer tid på sig, hon är inte skygg på något sätt, men hon är inte lika framåt som sin syster. Så hon bor periodvis innanför min tröja och får vara med överallt - det är redan bättre.

Change, 9 v.

Kommentarer
Postat av: therese

Jag MÅSTE träna platsliggning i veckan.. Tävling den 6:e juni och då ska hon bannemig ligga! Är du på?!



2009-05-23 @ 22:53:13
URL: http://dobvoyageina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0