Kurs i att svänga.

Jag sitter på jobbet och bloggar och bränner skivor. Jag gav bort mina älskade Rosenstolz- och Silbermond-CDs i Sundsvall och håller på att fixa nya till mig. Under tiden bloggar jag lite. Jag har nämligen gått kurs idag för Anna. Det gick skiiitbra. Spika svängde och jag fick springa lite fortare. Inte så lite heller,  om jag inte blir bättre på det där får jag väl anmäla mig i Korpligan tillsammans med någon avdankad pensionerad golden.

Av någon anledning springer mina hundar. Jag vägrar i sten att ha en hund till som man måste gasa på.

Det var nog därför Camilla försökte dölja sitt ansiktsuttryck i Sundsvall när jag berättade om min nya Kotten i tältet.

"Jag har en ny Kotten i tältet! Han är jättesöt - vill du se?!!" sa jag full av entusiasm.

"Eeehh - har du en likadan...?" försökte Camilla lite diplomatiskt.

"Tja, nästan i varje fall" sa jag, och så gick jag och hämtade Taggen. "Det här ska bli en ny Ronja!!". Camilla såg lite lättad ut, jag hade trots allt lärt mig av misstaget. Kriteriet för att en hund ska få flytta hem till mig är att den kan hoppa. Och det kan ju Taggen.

Anna var i varje fall full av idéer och entusiasm och kunde peka på de detaljer där jag och Spika inte riktigt förstår varandra. Vi gjorde staket och försökte kommunicera armar och Spika fattade först nada och sedan perfekt. Vi får köra lite staketövningar hemma. Sedan gjorde vi slutet av hopptvåan i torsdags där Spika bara drog framåt. Hon tvärvände den här gången, visserligen inte så uppgasad, men ändå. Hon vände och svängde när jag vände och svängde. Och när jag inte gjorde det sprang Spika i full fart.

Jag måste bli mera offensiv och attackera situationerna. Då kommer det här att bli superbra. Det var kanonkul att gå kurs - bara så svårt att hitta vettiga personer som dessutom har tid.

Anna är vettig och som tur är har hon tid.

Efter kursen fick Zingo göra kontaktfält. Bara. Han var duktig men han är ju det på träning.

Taggen fick ett rätt långt pass. Vi gjorde slalom och det funkar bäst med matskål i slutet, leksaken släpper han. han har även vida svängar trots linan och det måste jag ha uppsikt på. Han fick även göra kontaktfält på balansen och han börjar fatta, det är bara väldigt långt kvar...

Till slut avslutade jag med ett O med hopphinder och en tunnel. Han rusar i väldigt bra fart. Jag ska be någon kolla om han KAN springa fortare än vad han gör nu. Det ser i varje fall väldigt lovande ut. han får vänta med sin svängkurs ett år eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0