Lite mer om språkkurser

Igår var min första dag efter semestern. Jag hade säkert kunnat blir tagen för fortkörning då också för jag flög till jobbet. Jag hade samma känsla som när jag skulle få åka tillbaka till Svalöv efter sommarlovet på gymnasiet. Man vet när man är hemma. Det är väl därför jag fortfarande har Falkenberg som min hemmabank.

På mitt jobb lär vi folk att skilja på sin och hans/ hennes. Det går ganska bra men man märker rätt snabbt att 80-talisterna har blivit lite väl mycket curlade. Ibland kan de be en göra helt omöjliga saker. En gång fick jag frågan om jag kunde mejla kurslitteraturen.

"Nä, men kanske SMS:a den" svarade jag.

Herregud, vad tror de att jag är för något? En levande pappersmaskin?

Det kanske är det jag är. En vandrande maskin som inte gör något annat över huvud taget än servar studenter med deras pennor och papper hela dagarna.


Leve Mondo. Så heter vår lärplattform på jobbet. Vi laddar upp alla uppgifter och har de samlade på ett enda ställe. Där kan studenterna sedan själva gå in och se vilka stenciler vi använt på lektionerna. Lysande.


Om man är strukturerad blir det mindre jobb sedan. Typ. Eller okm man gör det ordentligt en enda gång behöver man inte göra om det två gånger.


Iidag var det medlemsmöte på FBK. Hoppsan, sega motarbetande SHU som inte kan skilja på sitt och hans respektive hennes har fått tummen ur det berömda hålet. En språklärare satte spaden i backen och började jaga UR med eldgaffeln. Denna vecka ska hindren värderas. Det blev visst bråttom nu. Högre ort är informerad och jag har även infomerat mig om mina möjligheter som medlem. Tydligen är jag inte helt maktlös, det gäller bara att vara läs- och skrivkunnig.

Nästa vecka är det hursom helst Bruks-SM i Falkenberg. Jag ska dit och hjälpa till. Min andra hemmaklubb vid en av Sveriges vackraste platser ska arrangera en viktig hundtävling. Hoppas agilitybanan är ute på plan då. Med tanke på att Fanny Gott har flyttat till Kumla BK av alla klubbar med klickern i högsta hugg så är mitt hopp om hindren på FBK allt annat än ute. Ordet försätter nämligen berg i rullning och det kan gå oerhört fort om man bara hittar "send"-knappen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0