Bredbandsbolaget?!! Vilket aprilskämt!

Hela förmiddagen gick åt till ännu ett telefonsamtal till bredbandsbolaget. I månadskiftet har jag bytt från fast bredband till mobilt och det har inget annat än krånglat. Jag blir gaaaalen. Helt rabiat.

Först ville jag ha mobilt bredband och fick då ett billigare alternativ än det fasta. De glömde dock att meddela mig att jag var tvungen att betala även för det fasta och vips damp det ner en massa räkningar i brevinkastet jag inte ville befatta mig med. Då fick jag byta från mobilt till mobilt och stänga det fasta. Så skedde fr o m 1/4.

Det är inget aprilskämt även om jag först trodde det.

I vevan stängde de av även min fasta telefon. Den skulle supporten försöka sparka igång men hade inte lyckats när jag åkte kvart i elva hemifrån, en och en halv timme försenad pga. några inkompetenta försäljare som inte säger det kunden bör veta utan bara det försäljaren tror att kunden vill höra.

Bläh.

Inte nog med detta. Min epostadress satt tydligen ihop med det fasta bredbandet och de har helt sonika stängt tjänsten. Jag fick rådet att skapa ett nytt konto hos en annan epostklient, vilket jag försökte.

Gmail har en steg-för-steg-handledning i hur man konfigurerar outlooken. Jag lovar - varenda liten siffra och ruta är rätt ikryssad. Trots det kan den inte skicka mina epostmeddelanden. Och Gmail har ingen support. De förordar IMAP-vägen, men nu när jag testade från jobbet funkar det med PO3-servern. Så vill man mig nåt kan man mejla på [email protected] Jag hade först tänkt välja typ [email protected] men jag har faktiskt fyllt 30.

Det värsta är att de inte kunde informera mig om villkoren, utan helt plötsligt bara stängs allt av. Jag fick nåt brev om att eposten skulle stängas av men eftersom jag skulle fortsätta vara kund brydde jag mig inte om det, INGEN hade sagt att epostkontot inte hörde ihop med det mobila bredbandet.

Och det här ska jag lägga mina mobilsamtal på.

Kommentarer
Postat av: Ingrid S

Det är läge för programmet "Plus".



Mamma.:)

2009-04-02 @ 00:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0