Sjuka hundar!

KOM INTE HIT!!! Vi har kennelhosta. Taggen började förra veckan och sedan blev Spika och Zingo sjuka. Sedan frisknade Taggen till och Zingo blev lite bättre, sedan blev Spika jättesjuk igår och fick lunginflammation. Jäkla skit.

I eftermiddags hade jag tid hos veterinären och de behöll henne över dagen för att ge henne vätska och röntga m m . Sedan kommer jag och hämtar henne och då ber de mig komma tillbaka i morgon. Jag ville inte köra till Morten i Åkder pga. väglager men nu ångrar jag det. Hellre att hon är inlagd där än en massa turer fram och tillbaka. Dessutom tar han en jouravgift; animalen lägger på 50% på allt de gör för jouravgiften. 6815 kr gick kalaset på idag.

Jag tycker inte att det är fel att prata om pengar och djursjukvård. Visst vill man ha djuret friskt men... varför är det helt orimligt dyrt i Sverige jämfört med i Tyskland?! De har samma utrustning, samma lokaler. Men det kostar en spottstyver i jämförelse.

Jag har räknat lite på kalaset i morgon. Det kommer kosta 4000 kr. Hoppas det inte händer nåt mer i år med andra ord. 20000 kr räcker inte långt - men dubbel försäkring är också fasligt dyrt. Inte lätt det där - vad ska man välja?


Kommentarer
Postat av: Anna

Dubbel försäkring är ett måste tycker jag. Inte ens 40 000 räcker långt när olyckan är framme. Ilas kalas gick på närmare 60 000.

2010-03-02 @ 08:53:31
URL: http://Www.pudelbus.com
Postat av: Ylva

Hej Johanna! Såg ditt inlägg på agilitylistan. Min lilla Saga belv också smittad i Lagga samma kväll. Hon hade inte träffat några andra hundar på länge och vi bor ute på landet så jag är ganska säker på att det var där. Vi har haft betydligt mer tur än er, Saga var bara dålig i några dagar och India blev inte sjuk alls. Hoppas att det ordnar sig óch att Spika och dina andra hundar snart ska må bättre. Mvh Ylva

2010-03-02 @ 15:24:15
URL: http://freewebs.com/sagaindia/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0