Vilka kvinnor!

Nog för att Charlotte Kalla är ett längdåkningsmonster men kvinnor med intellekt - kan man bli mer imponerad? Vilka förebilder dessa curlingkvinnor är! Jag som ALDRIG tittar på sport annars, förutom dressyr och i någon mån hästhoppning eftersom det är de enda sporter där jag begriper mig på reglerna, har suttit hänfört och kollat på två curlingmatcher. Nja, nästan. I sjunde omgången somnade jag faktiskt i natt, ni vet då när Canada tog in på Sverige.

I morse vaknade jag till intervjun där jag fick veta att de vann. Jag blev så glad! Tänk att man kan glädja sig åt folk man inte känner för deras prestation. När jag sedan tittade på finalrundan på nätet förstod jag varför. Vilken koncentration som krävs - vilket intellekt! Man måste vara iskall och varm på samma gång för att klara denna lagsport som curlingen är.

Det är en liten sorg för mig att jag inte kan åka skridskor. Min mamma kan åka baklänges. Vet ni hur många avundsjuka vredesutbrott jag fått för att hon kan det? Jag försökte anmäla mig till en skridskokurs för vuxna för ett tag sedan men det fanns ingen i hela länet verkade det som. Jag kan fortfarande inte åka skridskor - och det är inte kul. Jag vill också kunna åka skridskor!

Så sagt och gjort - här ska det inte liggas på latsidan. I stället för att sitta i TV-soffan och vara avundsjuk är det dags att äntra scenen. Måndag kl 20 ska jag prova på curling.

Och det ska bli skitkul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0