Jaha.

Det snöar. Jag kan inte träna och har inget att skriva om. Inga smaskiga filmer på hundarna att lägga ut och inget provokativt innehåll som rör runt i den annars så alldagliga agilitygrytan.

Vi jobbar helt enkelt på här i lugn och ro med texten. I natt vaknade jag igen i ren frustration över det förbannade kapitel 2.3 som jag sliter mitt hår med för tillfället.

Skit också, just idag, dagen efter Melanchton åkt på storstryk på kattutställning och dessutom attackerat domaren med pannan först för att sedan lägga sig tillrätta mitt emellan tuttarna på henne. Vi skiter i den där fadäsen och ser framåt i stället.

Men först måste bara 2.3 komma på plats.

Sedan, alldeles efter snön smält bort ska jag ta mina träningsvärkande armar och kånka ut några hinder till på plan. Bara för att se om Taggen kan springa ännu fortare än i torsdags. Han behöver öka på över de två sista hindren på rakan utan att se bollen i luften. Men vi kör på, även om det innebär att jag måste lägga värmeslingor i gräsmattan. En sommar utan agility blir helt enkelt ingen sommar, bara så ni vet.

Och vi tänker bli en del av den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0