Sälja eller inte sälja - det är frågan

Jag börjar få rejält nog nu. Suck. Biljäkeln har varit inne på verkstan igen - nu hittade de felet. Vad var det jag sa - termostaten var paj. Kylarvattnet var brunt och bilen blev inte varm. 1500 spänn inklusive byte av däcken (jag bara orkade inte skruva...) så går bilen som en klocka, nyservad och snäll.

Vad blir det nästa gång? Topplocket? Blir jag stående någonstans en regnig lördagkväll på väg hem från en tävling med en fullastad bil och tre hundar och så stannar bara motorn?

Nej tack. Jag har aldrig upplevt att någon av mina tre bilar jag ägt under mina tio år med körkort har stannat och jag vill inte uppleva det heller. På vägen hem från verkstan åkte jag inom ford, och det skulle jag inte ha gjort. Där inne står nämligen en ford focus flexi fuel för 99000 spänn, endast tre år gammal och med 5000 mil på de svenska vägarna. Jag känner dessutom förre bilägarens son. "Gau" är inte så vanligt namn...

Sagt och gjort, nu ska det ske. Bilen ska väck! Jag skickade ut den på blocket. En person har hört av sig och erbjöd mig en volvo 945 från 1996. Nej tack. Ingen bensintjuv till mig inte.

Men så är det det här med förnuftet.

Ska jag verkligen sälja en bil om jag blir arbetslös om ett år? Kan det inte vara klokt att reparera, reparera och reparera skrället för 9000 till under nästa år i stället för att köpa en ny? Då har jag nämligen inget lån på den och billigare än så kan man knappast köra.

Suck och stön. Ilandsproblem. Ska jag byta ska jag göra det nu. och nu kommer den garanterat att rulla under flera år utan problem för nu har jag väl bytt allt som kan tänkas behöva bytas. Förutom ena lampan då som slutade lysa i kväll.

Det blir väl ingen ny bil den här gången heller.

På söndag ska jag och Spika tävla i tvåan igen. Rutan funkar inte alls, hon stirrar upp i luften när jag säger "rutan" och skiter fullständigt i om jag så kastar till henne en pannkaka.

Kan man få byta hund under just det momentet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0