TAGGEN BIS!

Monica sa idag när Taggen vann i rasen att det kommer stå "BIR" som rubrik i bloggen. Det blev inte så den här gången heller. För han gjorde det idag igen, charmade domaren så att han vann hela skiten. Taggen blev Best In Show-valp på terrierklubbens utställning i Södertälje. Kul va!

Jag hade tänkt innan att jag skulle visa honom själv men eftersom jag bara tycker att det är "kul" och Krister [uppfödaren] tycker att det är MEGAKUL insåg jag strax innan rasbedömningen skulle börja att det nog ändå är bäst att lämna över snöret. Och det var klokt för Taggen gjorde ett jättebra jobb med sin "husse" även om det tydligen börjar bli intressant med hur det doftar i marken. Jag slapp hela stressen med att inte få honom att visa sig ordentligt - jag är pefektionist och stressar upp mig om hunden inte sköter sina kort rätt -  utan kunde i lugn och ro kolla in hur Taggen beter sig med Krister.

Det var tre valpar som han tävlade mot i rasen och på eftermiddagen var det dags för BIS-et. Jag blev rätt nervös faktiskt när jag såg konkurrensen - det kunde gå riktigt bra. Så när speakern sa att min lille söte Taggispojke VANN blev jag så klart jätteglad och gav ifrån mig ett glädjetjut från hjärtat.

Ni får ursäkta, men jag är inte van vid att vinna hundutställningar. Det har hänt två gånger.

Taggen var lika duktig i finalringen men väldigt varm för det var VARMT i Södertälje idag. Vi fick en trevlig dag i varje fall och det var roligt att träffa Monica som fött upp Taggens pappa "Lennart". Kort kommer säkert i mejlboxen så småningom, jag ska lägga ut något fint här i bloggen.

Visst var det roligare att vinna i Nyköping i vintras när jag gjorde hela jobbet själv men samtidigt var det väldigt nyttigt att sitta vid ringside och få SE någon annan visa hunden och se hur han beter sig i ringen. Så nu får vi väl träna lite på det där med att trava i gräs och stå fint med svansen upp i vädret som man ska när man är stor pojke. Nästa utställning har planerat till nästa vår när Taggen vuxit till sig och fått en ny pälsomgång.


Som pricket över i blev till slut finalen när Krister travar in i ringen med sin nyinköpta "Cashi" som är jättefin. Han blev både BIR och BIS!!! Så det var en lyckad dag för både mig och min uppfödare Krister.

Man blir dock trött efter en hel dag i solen och hemma finns det katter och hundar att ta hand om. Lilla "Change" är lite piggare men äter inte nåt vidare. Jag matar och matar och diarrén verkar ha släppt så nu är hon lite rundare om magen igen.

Väl hemma dunsade jag i säng med alla hundar omkring mig och drömde snabbt om allt möjligt. Det allra konstigaste var väl om den blåmaskade kattungekull jag fött upp där en saknade ett bakben men i stället hade en extratass på höger framtå. Jätteläskig såg den ut! Jag måste ha fått solsting eller nåt för hur kan hjärnhalvorna få ihop något sådant..?

 
Taggen med sin nyvunna leksak - elefanten från IKEA


Krister med Cashi efter BIS-vinsten. Det var Cashis första utställning!


Kommentarer
Postat av: Pära Nordlund

JÄTTE GRATTIS TAGGEN O JOHANNA önskar pappa Lennart med Matte

2009-05-31 @ 19:51:45
Postat av: Ingrid S

ETT STORT GRATTIS TILL BIS!!!.:))



Mamma.:))

2009-05-31 @ 20:33:53
Postat av: Pillan

GRATTIS ropar halvbrosan Pricken !!

2009-05-31 @ 23:11:35
Postat av: Anna och Freja

GRATTIS!

2009-06-01 @ 01:19:03
Postat av: Liselott

Hej Johanna



Vad kul att ni blev BIS =))))))

STORT GRATTIS!!



//Liselott

2009-06-01 @ 19:15:20
URL: http://www.freewebs.com/winonasdiva
Postat av: Anonym

Oj, glömde visst att även skriva ett stort GRATTIS

här på bloggen.

Det är tillåtet att visa sin glädje på en hundutställning .-))

Hälsningar Monica

2009-06-02 @ 00:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0