Idioter finns det gott om.

Nu har det hänt för första gången. Pitbullgänget i Fornhöjden där jag bor har ingen ork att träna sina hundar så de släpper dem helt hänsynslöst lösa. Hundarna i sig är jag inte speciellt rädd för, amstaffar och staffar är trevliga hundar. Om jag hade ägt dem vill säga.

Ägarna tror att deras hundar är helt osårbara, att de inte kan skadas av någon annan. En vuxen och två valpar kommer framrusande. Jag tar fram nyckelknippan och skrämmer iväg dem. Efter en lååång stund får till slut småtjejerna tag i sina hundar. De fattar ingenting. De tycker så klart jag var jätteelak som slängde nyckelknippan efter dem så att de vände innan Zingo och Spika försvarade sig. jag förklarade vad jag avstyrt och de käftade emot.

Hur svårt kan det vara att ha inkallning på sin hund? Jättesvårt. Det är därför det finns hundkoppel. Men de tycker inte att de behöver visa andra människor någon hänsyn.

När jag sa att jag inte var rädd för deras hundar men att deras hundar kunde blivit allvarligt skadade ändrades tonen på småtjejerna. Silikonet smälte när hundarna inte hjälpte som statusprylar.

Jag blir så trött på dessa statushundägare. Chihuahuor och dvärgpinschrar är illa nog, men de bärs runt på i handväskor pch skadar inte mig. Värre är det med staffar som går igång på hundar som säger ifrån.

Jag vill inte ha ett enda slagsmål. Jag har pratat med dem om det förr och de fattade inte. Nästa gång får det nog bli en lektion. Jag bjuder på den, bara mina hundar inte blir bitna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0