Liten ridtur och promenad i skogen med pannlampa.

Rökkvi gick verkligen kanonfint idag. Sprang till hörnet med mig en gång men sedan skötte han sig jättefint. Jag är inte så jätteduktig ryttare så när det fungerar blir jag jätteglad. Det lustiga är att han nu töltar bättre än travar. Vi har bara galoppen kvar nu - det ska gå att rida honom i samlad galopp på volten - på tygeln och med bakbenen under sig. Sidvärtsrörelserna fungerade också bra. Jag funderar på att rida mer i veckorna, kanske kan få till en bra deal om hjälp med hästarna eller något sådant.

Efteråt provade jag nya pannlampan från GeKås [Ullared för alla som inte kommer från Halland] med en fin skogspromenad på en halvtimme. Det behövde hundarna. Verkligen nödvändigt för dem att få kuta av sig i skogen med jämna mellanrum, de blir tokiga annars. Zingo och jag ska tävla lydnad om två veckor så vi håller på och finslipar lite på momenten. Spika har problem med att stå stilla, hon vill bara lyfta på fötterna hela tiden. Zingo reser sig hela tiden och jag tröttnade så nu ligger han kvar även när jag går tillbaka. När man inte får något resultat måste man tänka om och inte vara så principfast, det är nog så viktigt i hundträning. Taggen tränar på att "stå" och jag börjar med "stå kvar" så snart han fattar, tänkte ha det i starten på agilityn så det gäller att börja i tid. Leksaken kan han springa efter i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0