Biltur.

Framme. För en timme sedan kom jag fram. Jag åkte klockan ett hemifrån, dvs. från Halland. För hur kul det än är med mitt jobb och hur bra kompisar jag än har här uppe så är det så. Halland är hemma för mig.

Jag sitter vid min nya dator och försöker skriva utan att behöva använda suddfunktionerna. Det går så där. Fingrarna är helt enkelt inte vana vid avståndet mellan tangenterna. Snacka om ilandsproblem. Plingelingpling!

Jag började med SiaGlass, sedan till Anette och hämtade de vinbär jag plockat hemma hos henne, sedan hem till Annika och sa hej och gnällde på hur SHU motarbetar SBK, sedan fortsatte jag till korvmojjen på tååååjet eller tööööjet beroende på vilken sida Suseån man kommer ifrån och hämtade en hel special smal korv som sedan inmundigades i Fegen. Jo så heter det. Typ 2 mil öster om Ullared hittar man Fegen, Hundarna fick bada i en dyig sjö och sedan åkte jag nonstop till Söderköping. Nästa anhalt var nämligen där för att sälja min lilla kattunge. Hon heter Tequila där och har fått en svartsmokesköldpaddskompis att leka med. Hon får ett kanonbra hem och det kändes helt OK att lämna henne där även om det så klart var lite sorgligt. I nästa kull ska jag spara en...

Klockan halv tolv var jag framme i Södertälje. Usch, det är en bra skillnad alltså med denna storstad. Jag gillar det inte.

I helgen ska jag till Frövi och med tanke på de okristliga tiderna är det kanske läge att åka i morgon trots allt. Jag får se vad jag gör. Fast om jag åker kl 6 på lördag morgon får jag å andra sidan sova en natt i en riktig säng.

Det tål att tänkas på.

Även om Frövi alltid får kritik för sin tävling är det inget mot vad SHU förtjänar. Att påstå på lösa grunder att FBK inte har något intresse i att stödja ungdomsverksamhet i framtiden, något man gjort under 30 år, är helt befängt, korkat och tyder på bristfällig kunskap och respekt för det idella arbete som bedrivs på klubben. Det var det jag fick till svar efter att ha påtalt bristerna i hanteringen av hinderfrågan.

Ja, jag är förbannad.

Kommentarer
Postat av: Becca

Hej Johanna!!

Natten här har vart lugn.Tiquila finnes sig mer och mer ibland försöker hon få igång Flizan men Flizan är inte riktigt med än.



Ich med att ja skriver här så får du min blogg adress så de är bara att kika in när de finns tid och lust!!



Många kramar Tiquila och Becca

2009-08-14 @ 08:47:55
URL: http://beccalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0