Biltroll

Det är nog inte meningen att jag ska till Gävle i helgen. i kväll tänkte jag åka ut till klubben på en arrangerad träning, något jag verkligen efterlyst under alla år, och så startar inte bilj*****. man kan bli glad för mindre kan jag väl lugnt konstatera. Den gav lite ljud ifrån sig men startade inte.

Nåväl, den är 7 år gammal och batteriet är original. Det kanske har en naturlig förklaring då att det bara fällde ner mössan och sa godnatt, en gång för alla. Tur att Zingos extrahusse från Norrland gillar bilar. Han ska kolla på bilskrället i morgon.

Det underbara är bara att jag, pga. min superaffär med Södertörns högskola kommer att gå 5000 minus på denna månadslönen. Jag har liksom inga extra buffertar att ta av när det gäller bilreparation. Jag borde vara van med min Skoda, men jag blir nog aldrig det. När jag betalat av lånet helt om en månad eller två lär motorn lägga av så att det är skoten nästa.

Så i stället för klubbens träning blev det symaskinen i stället. Jag köpte nya stålburar i helgen och tänkte förära Spikas med ett nytt burskynke i grönt gardintyg. Kort sagt. hur kan 6 raksömmar skapa så stora problem? Man ska nog inte sy heller om man precis blivit tagen för fortkörning, fått urladdat batteri och dessutom fördriver all vaken semestertid med att försöka lösa problem som aldrig kommer att gå att lösa, däremot måste jag hitta ett sätt att stå ut med den frustration det innebär att dras med dem.

Det är då jag behöver agilityplan som bäst, när jag kan få skicka Taggen nerför A-hindret och upprepa mantrat "A-et: A-et!" bara för att få se den förtjusande lilla cairnterriern sätta två tassar i gräset och se alldeles överlycklig ut för att han precis gjort något som förlänar en godisbit. Suck. Hoppas att det bara är batteriet.

Annars går jag under. Mina agilitytävlingar är mitt andningshål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0