Johannas Jaakkoskola

På förekommen anledning har jag idag filmat Jaakkosvängar både med stor och liten hund eftersom det finns några vänner till mig som inte riktigt kopplat vitsen med att skicka hunden bakom ryggen och dra ifrån den. Jag är väl inte riktigt nöjd med dem när jag ser dem på film, självkritisk som jag är, men det är väl så man ska kunna bli bättre. Om jag ständigt var nöjd skulle jag inte utvecklas! Det jag önskar är att fr a Taggen trycks mer på snedden över hindret så att han får en rakare väg in i tunneln.

Zingo är alltid intressant att filma eftersom hans driv kommer till sin rätt här. Det finns liksom inget stopp utan han söker alltid den kortaste och snabbaste vägen till nästa hinder. Det gillar jag. I filmen syns det hur han vänder i luften när han registrerar min vändning.

För er som inte är så insatta så finns det två typer av Jaakko. Den som Jaakko själv har "uppfunnit" innebär att man skickar hunden över hindret med motsatt arm, dvs. höger i det här fallet. Lisa Frick däremot använder högerarmen för att trycka hunden snett över hindret och visar sedan med vänster. Jag har valt att köra med Frickhanden eftersom den överensstämmer med viss annan träning jag ägnat mig åt på sistone. Man ser dock tydligt att jag är sen med att byta hand, något jag måste träna på.

Lycka till med träningen!


Kommentarer
Postat av: Lee & Zelda

Okej!!!

Vi är med!!!(på Jaakko Skolan)

Första lektionen har vi avverkat Eller?!? När ska vi ta lektion två????

2010-08-09 @ 22:38:11
Postat av: Hårboll & Jycken

Kolla gärna in vår webbshop under länken:)

Ha en underbar dag!!

2010-12-08 @ 11:59:59
URL: http://harbollochjycken.shop.textalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0