Snökaosresa till Albano

Ca 5% av alla katter, oavsett ras (inkl. korthåriga huskatter) drabbas av hjärtfel. Maine Coon-rasen började med at scanna sina katter och birmarasen följde efter. Nedärvningen är dominant och polygen vilket betyder att sjuka katter ger sjukdomen till sina avkommor. Därför bör man väl scanna sina katter. Så nu är det gjort, mina katter är scannade. Och de är UA.

Något jag reagerar över är att många uppfödare och kompisar jag pratar med vill scanna sina katter för att slippa skitsnack. Kattvärlden i ett nötskal. Det är därför jag håller mig i periferin och trivs utmärkt här.

Paloma hade lite åsikter i frågan och ägnade sig ömsom åt att vrida sig loss, ömsom åt att bitas och rivas. Fruntimmer, hon låter sig inte kuvas inte. På med en krage så gick det lite bättre.

Melanchton däremot insåg sin överman direkt och lade sig väl tillrätta. Otroligt. Han är bara så cool - eller så är han hankatt. Inte vet jag.

Blev artikeln klar, då?

Nä. Skit också.

Fast jag överlevde att köra genom Stockholm mitt i snöovädret, detta trots att jag vet att vägverkets beredskap är lika med noll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0