Regelbrott i slalom och affärstrix på internet

Söndagar kan ibland bli väldigt intressanta tillställnigar - särskilt om man vägrar i sten att planera den. Det jag visste skulle hända idag var att min hankatt skulle få ett uppdrag av särskild sort han uppskattar synnerligen. Innan jag åkte iväg till klubben tog vi en sväng inom Djurmagazinet. Det blev dyrt... Jag hittade ett klösträd för 698 kr som går från golv till tak och det är något jag tänkt köpa till kattrummet under en längre tid. Lite koppel och annat gjorde att kontot tömdes drastiskt. Men vad 17, pengar är till för att användas och egentligen köpte jag inget onödigt.

Taggen håller på att lära sig slalom och förra passet gick inget vidare. Han hade dåligt tryck och inget direkt fokus. idag tog jag med mig köttbullar och hade bågar på hela vägen. Nja, det gick bättre men han kröp under bågarna. Eftersom det inte finns några regler när jag tränar hund sa jag till slut till honom på skarpen att det är fel och då ansträngde han sig för att få det att bli riktigt. Jag kunde plocka bort bågarna och ett par minuter senare gick han 12 pinnar slalom med endast båge i start och mål. Duktigt!

Med Spika gjorde jag rutan och med Zingo rutan och lite lydnadsmoment. Men det är ingen hit att träna i snö, faktiskt. Kan ingen höja elementen lite så vi får barmark?! Det får gärna vara minusgrader men ge mig barmark någon, snälla...

Nåväl, Karin i Karlstad gav mig tipset per facebook att handla klösträd på Ebay. Ebay motsvarar Tradera i Tyskland och affärsidén är fantastiskt. Man kan bjuda på det man vill handla och så vinner lägsta bud som i vilket annat auktionssammanhang som helst. Kruxet som köpare är bara att det är grymt spännande och man vill veta om man vunnit eller inte - det blir alltså spännande att bjuda. Sagt och gjort - jag hittade två trän till så nu kan jag ha kattungar i hela lägenheten utan att de behöver klättra i fönstren. Hoppas nu bara att de gillar träna - nu när jag lagt en halv parningsavgift på att roa dem.

Om två veckor ska jag dessutom med katterna till veterinären och kolla hjärtan på dem. Det känns nog bättre att avla om man vet att ens egna katter är friska.

Och så ska jag skriva klart min avhandling också. Det går "så där" - hittade ny vinkling så det var inte "bara" med ena kapitlet; det måste omformuleras från start till mål. Shit.

Kommentarer
Postat av: Anna och Freja

Här kommer lite uppmuntrande hejarop till den slutspurtande doktoranden! Heja, heja, heja! Du är fantastiskt duktig om både hinner med att forska, träna hundar och dessutom hinna med kattavel.



/Kram Anna

2010-01-12 @ 22:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0