Lite träning och impulsköp för träningens skull

Jag har tänkt under flera år att jag skulle investera i en filmkamera. Åren går och inte sjutton kommer jag iväg och handlar en kamera fast jag egentligen behöver en. Att kunna filma sina träningspass är väldigt bra, bara att ställa upp kameran och köra och så sitta hemma och sucka sedan över att den stackars hunden inte fick tillräckligt med beröm vid ett tillfälle eller att den fick alldeles för mycket vid ett annat. Ja inte är det lätt att träna hund.

Men roligt är det.

Så efter att grannen övertygat mig om att däckbyte är något av det smartaste man kan fördriva en ledig torsdagförmiddag med åkte jag och nystylade bilen iväg till Kungens kurva och Media markt. Det finns en förklaring till varför jag föredrar just den firman framför Onoff och Siba. Inte bara för att priserna är tilltalande, framför allt för att man känner sig som om man vore i Tyskland när man kommer in där. Det är som på Lidl fast dyrare. Och roligare.

Hur som helst, "Christos" fixade fram en videokamera till mig. 3000 spänn med stativ, jag tyckte det var som hittat. Anledningen till att jag gjorde slag i saken just idag och inte i morgon eller aldrig var just för att Anna lagt upp filmer i sin blogg om kontaktfältsproblemet. Så jag tänkte göra det samma. Varken Youtube eller Photobucket gillade min bakgrundmusik i Taggens film så ni får hålla tillgodo med min halländska.



Grönemeyer är inte lika knusslig.




Jag vete 17 vad jag ska göra åt Spikas kontaktfält, A-hindret ser bättre ut än balansen. Kanske för att det lutar och hon därför får bättre fart. Principen är ju att hunden ska rusa ner och stanna, men hon rusar inte. Hon smyger och jag surar ihop så att det mörknar över Södertälje BK:s avbytarbänk. Idag nötte jag med matskål igen, mest för att få henne att inte springa bara för att maten står där. Om jag kastar boll går det lite fortare. Får väl testa med det i morgon innan jag sticker och firar Valborg på Värmdö.

Ett fel jag gör är att jag släpper henne för tidigt men det är samtidigt för att jag vill ha kvar farten att hon kutar ner. Kanske berömma mer när hon stannar och kasta boll till henne? Någon som har något konstruktivt förslag? Som det är nu klarar hon sig men jag vill ju vinna och då räcker inte några fegkörningar på balansen...


Kommentarer
Postat av: Amanda

Kul med lite film. :) Finaste gula faran :)

Skall börja med ulltuss till hösten!

Kramar

2010-04-30 @ 12:26:58
URL: http://www.lundsgard.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0