Lite tårta och jävlaranamma

Ikväll åkte jag förbi Taggens uppfödare med en tårtbit för att fira BiS-et den 28 februari. Det roligaste med tårtor är nog att göra dem, jag blev faktiskt rätt nöjd med resultatet. Hälften är kvar så om någon är sugen är det bara att titta förbi! Den står i kylen och väntar. Jag tänkte att han nog inte kommer vinna BIS fler gånger så då får man passa på och fira när det finns anledning.

Men en BIS-vinst skapar en jävlaranamma i mig som är helt otrolig, jag blir helt rabiat när jag vinner något. Det är samma sak i jobbet. I motgångarna är jag rätt seg och sävlig (tycker jag själv altså) men när jag smakat segerns sötma och lyckats med något jag föresatt mig ro iland blir jag hopplös och går in för nästa vinst med full styrka och satsning. Det kallas visst "endorfiner" som man vill ha fler av när man upplevt något positivt.

Vi har en plan, Taggen och jag. Och den innefattar att vissa agilitytävlingar stryks ur planeringen. Det gör inte ett skit för det finns så mycket tävlingar ändå och Taggen är valp endast en gång i livet. Och en jäkligt fin sådan, om ni frågar mig. Jag är inte ett dugg partisk men jag vågar ändå säga att han är den bästa valpen i världen, helt enkelt. Och snart är det vår och vi ska träna slalom och kontaktfält. Härligt!

I kväll gjorde jag en makaber upptäckt. Har ni kollat någon gång under kylen? Gör inte det. Det fanns 3½ år hund- och katthår där. Anledningen till att jag blev tvungen att kolla var för att Taggen kissat precis framför kylen och med den lutningen (det lutar åt alla håll i min lägenhet) rann det in under kylen och fräschade upp alla hundhåren. Blä.

Men han är söt, Taggen, så det gjorde ingenting. Taggen är en väldigt snäll valp. Han har hittils bara strimlat lite post och ett DVD-fodral. Tyvärr tog han den bästa filmen i hyllan men det kunde inte han veta. Skivan förblev hel men inte fördralet.

I och med detta kom jag på att jag skulle rensa i bokhyllan i köket. Det är farligt att ha en bokhylla i köket, den tenderar att bli full av diverse saker man inte visste att man hade. Alltså kan man lika gärna slänga dem. Jag slängde ett antal Jotex-kataloger, lösblad, gamla utskrivna utkast av avhandlingen (inget jag ville kännas vid) och en massa bråte som är helt onödigt. Jag bara väntar på att Internet ska förbjuda pappersutskick. Hur bra mår jag på en skala av att få reda på försäkringsvillkoren i pappersform? Om jag vill läsa dem kan de skicka en .pdf-fil.

Fast rensningen var nog mer en överslagshandling. Jag ska nämligen slutföra en arbetsuppgift jag skjutit på. I stället blir det nog tåggöra i morgon. Jag ska nämligen till Uppsala och lära mig mer om olika språkliga egenheter i tyskan och de andra germanska språken. Spännande - men resan är jobbig. Två timmar enkel väg tar det.

Idag såg jag att min medryttarhäst blivit utlagd på http://www.bukefalos.se/ det är alltså bara en tidsfråga innan jag förlorar min medryttarhäst. Bläh! Men det finns andra hästar. Och den dagen jag blir hästägare kanske jag har högre krav på gångarter och då är Rökkvi ett minne blott och sprider glädje hos en ny ägare.

Min katthona Paloma är jättetjock och tjockare blir hon för varje dag som går. På fredag är det dags och det är bra spännande. Men jag ropar inte "hej!" än, ungarna ska ut först och klara sig och mamma katt ska också klara sig. Hon ska få ha hela badrummet för sig själv i början för det är enklast att ha bra temperatur där inne. Resten av tiden får de i huvudsak vara i mitt lilla rum.

Förresten: Vad tycker ni jag ska göra med mina hemsidor? Jag funderar på att bygga om och bygga ihop min retrieversida och kattsidan till en och ha den mera inriktad på min kattavel och hundarnas prestationer och så länka därifrån till agilitysidan (som ju mer är som träningslitteratur). Förslag?

Ni hittar dem på http://hem.passagen.se/johanna-kotten/ ,http://hem.bredband.net/b641992/index.htm och http://medlem.spray.se/retrieverjakt/ .

Johanna

Kommentarer
Postat av: Anna och Freja

Hej Johanna!

Mitt förslag är en hemsida där du presenterar dig, hundarna, katterna, prov och utställningsresultat, och dina övriga intressen. Gärna med bilder, där man kan länka vidare till olika sidor om träning (agility-, retriver-, spanielträning), blogg och kattavel. Personligen gillar jag också att läsa om ditt arbete som doktorand.



För övrigt är du alltid välkommen att bo hos oss om du ska ställa ut eller tävla i norr (eller om du har lust att semestra lite här uppe). /Vårhälsningar Anna och Freja

2009-03-19 @ 20:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0