Lite kort bara...

Ja den rubriken ska läsas med två varianter. Först två kort från i onsdags:



Ja så här såg tårtan ut. Jag hade himla kul när jag gjorde den men nästa gång ska jag göra hundarna på plats. Mossa till höger blev alldeles för smetig. Taggen är kakaovovven till vänster.



Jag tror man ser rätt bra hur glad jag är i den här lille jycken. 

Idag har jag tagit tag i skurhinkens avvänjning. Taggen håller sig jättebra nu - utomhus, och väl inne ställer han sig framför kylskåpet och lättar på trycket. Nej, nu räcker det. Så det har varit ut med valpen - in i kompostgaller - ut efter en stund igen - in i kompostgaller och se - det hjälpte nog lite. Jag ska inte ropa hej än men nu i kväll kissade han faktiskt ute när jag tog ut honom. Det brukar ta två dagar att fixa till...och jag har hela helgen på mig. Det ironiska är bara att jag måste ställa äggklockan - annars försvinner timmarna när jag sitter framför datorn och skriver och valpen hinner göra både en och fem pölar lite varstans.

Paloma är alltjämt tjock - inga "valpar" där inte... De kommer på söndag.

Och nu är Rökkvi ute på försäljning. Snyft! Här är annonsen. Någon som har 48000 över..? Nej, tänkte väl det. Men det värsta med hästar är inte inköpskostnaden, det är underhållet.

Fast när man pratar om hur dyrt det är med hästar, har de personerna tänkt på vad det kostar att göda ett barn..? Egentligen är inte hästar så dyra djur, det är bara det att kostnaden blir så konkret på något sätt.

Idag när jag red honom tränade jag på det vi lärde oss i måndags, dvs. att skapa kraft i vänster bak och träna sidvärtsrörelser i skritt och tölt. Han töltade lockrent fyrtaktigt sedan. Helt fantastiskt bra gick han, jag var stolt som en höna. Vi provade även galoppfattning och det fungerade jättebra första gången. Han hade riktigt bra balans! De andra fyra försöken fungerade däremot inte alls.

Så när jag åkte hem - funderade jag då på den galoppfattningen som fungerade eller de 80% som inte gjorde det?

Givetvis var jag nöjd över det som fungerade! Om man väljer att se alla möjligheter i stället för hinder blir allt lättare att uthärda.

Om ett och ett halvt år blir jag inte arbetslös.

Jag kommer att erbjudas en förändring som kommer att innebära att jag på ett eller annat sätt kommer att utvecklas. Jag tänker på vilka möjligheter jag har på jobbmarknaden, inte på det enda lektorat som kommer skrivas ut i tyska i Norden det året och som jag inte kommer att få. Man måste se livet positivt.

Det är nämligen så att det är dåligt väder ibland. Men det är bara för att solen ska kunna vila upp sig och orka skina ännu starkare dagen efter. Och för att vi människor ska kunna uppskatta att solen faktiskt finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0