Stallet och lite ordning på torpet

Jag red lite på medryttarhästen i förmiddags igen men det var ingen höjdare. Jag får ingen ordning på det, han springer och ställer sig i ett hörn så fort det blir lite jobbigt för honom och jag orkar inte hålla emot 137 cm islandshäst. Får prata med ägaren och se vad hon säger... Till slut sprang han genom grinden så den gick sönder och då gav jag upp. Tur att hästen är trygg när han får brädan över nacken..!

I morgon får jag åka in till jobbet för här hemma blir det inget gjort. Jag bara tittar på min söta lilla valp hela tiden. Han är som en liten ängel hela han. När han pinkar på badrumsmattan ler jag bara stort... "Clintan" skrev på aktivhund idag nåt i stil med att "ja, snart står man med dem i famnen och ska säga farväl, vad är väl några pinkepölar i det ögonblicket". Jag säger detsamma. För tre veckor sedan stod jag i hallen hos mamma och hör mig själv säga "jag tar bort honom i helgen" om Kotten, två dagar senare var han borta. Så Taggen får pinka på mattor och fällar hur mycket han vill! Han är frisk, stabil mentalt, underbar, rolig och lydig. Och han pinkar var tionde minut ibland när han är vaken, det får han göra så gärna så...

I kväll kom han igång med aptiten igen och åt upp hela skålen med god aptit. Jag ska börja mata honom tre gånger om dagen i stället för det verkar vara för mycket med fyra gånger nu. Snart måste vi sova för jag ska upp "tidigt" i morgon och gå på ett möte, och det är premiär för lillen att vara hemma med de andra. Ja, det är väl som att lämna barnet på dagis första gången... Taggen klarade apporteringen av sin leksak riktigt bra idag utan att jag satt vid hans säng i köket. När jag lockade på honom kom han fram till mig och fick leka massor, och hämta den igen. Det intressanta är att den lilla rutinen har redan blivit en självklarhet för honom. Det gäller att få det rätt de första gångerna så sitter det sedan. Just nu tränar i mest bara på "stå". Utställningsnörden har vaknat igen i mig - inte så konstigt med tanke på vad jag har att förvalta.




Han sov hela natten inatt mellan 12-09. Otroligt!


Kvällsmaten gick ned i ett nafs idag!


Kommentarer
Postat av: AK

Enkelt Johanna! ;) Lägg upp ridpassen så att hästen klarar utmaningarna hela tiden OCH tycker att det är roligt, precis som du skulle göra om hunden stack från lydnadsplanen för att du var tråkig eller för krävande. Ha roligt!

2009-01-13 @ 11:19:14
URL: http://bacillen.wordpress.com
Postat av: Jessica & vovvarna

Söt han är!! Efterlyser dock lite bilder på den gula snyggingen;-)

2009-01-13 @ 21:44:46
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0