Spika leker...

Äntligen har Spika börjat inse hur gullig lille Taggen är och har börjat leka med honom. Det går i korta stunder och helt på hennes villkor, men hon börjar tina upp lite. Zingo lär väl ta några dagar till på sig, än så länge gurglar han så fort Taggen kommer i närheten.

Idag var jag lite olaglig och smugglade med honom in på jobbet. Jag har ju kontor med stängd dörr så det drabbar ingen annan att han är med. Jag skulle på en väns disputation och lät Taggen vara ensam på kontoret under tiden, det gick alldeles utmärkt. Han sa inte halv sju och när jag kom tillbaka hade han sovit hela tiden i sin lilla bur. Herregud vilken valp! Den där är något alldeles extra. På ditvägen var det lite kul för jag släppte honom lös när vi kom ut från tunnelbanan men han brydde sig inte om vilka ben han följde efter och tog sikte på fel ben och sprang efter dem i full karriär. Det fick därför bli premiär för koppelgående och det var helt problemfritt, han hänger på som om inget hänt och konstaterar bara att han sitter fast.  edan på hemvägen (vi åkte pendeltåg/tunnelbana/buss) låg han och sov bredvid mig på sätet på min halsduk, totalt obekymrad om omvärlden. Han kunde även leka på perrongen trots alla människor.

Det blev lite väl mycket för den lille valpen för min egen smak, men det låter mer än det är. Miljöträning är aldrig fel, nu blir det lugna dagar framöver för nu måste jag verkligen jobba!

Shit vad kul det är att leka med den här då!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han är ju för söt. Jag som inte ens gillar valpar.

2009-01-10 @ 19:36:01
Postat av: AK

Herre jösses vilken söt valp! Grattis!

Sorgligt med Kotten så klart...

Gött att du bloggar igen, rätt beslut!

2009-01-11 @ 00:01:07
URL: http://bacillen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0