Lite agilityträning ger trött valp

Idag körde vi ett litet pass i ridhuset. Spika och jag tränade mest på framförbyten men hon är lite knpig att hålla igång. Vet faktiskt inte hur jag ska få henne intensiv i sitt arbete, hon springer knappt. Och det är inte det att hon är trött för väl ute drar hon som en avlöning. Zingo fick göra samma övningar och han var riktigt duktig! Han är rätt kul att träna med och läser mina signaler så fint, bara ett litet pekfinger får honom att svänga rätt.

Taggen följde också med och han hittade en favoritpappis att leka med. De hade rätt kul ihop när vi plockade in hindren, jättebra att han får träffa mycket hundar. Han får dock inte igång aptiten, hjälper inte med godis i maten heller. Jag gissar faktiskt att han är så trött av alla intryck att han inte orkar äta, vill bara sova när jag vill mata honom. Jag kan inte låta bli att lova hans exteriör - han ser verkligen lovande ut! Vad månne bliva av detta..?


Kommentarer
Postat av: Anonym

God fortsättning på nya året Johanna...och grattis till den gulliga valpen. Tá det nu bara lugnt med honom så får han säkert igång aptiten. Tråkigt att höra om Kotten, alltid tråkigt att mista en kompis.



Vi ses

Anna-Lena Hjördis Mynta



2009-01-12 @ 16:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0