Apport!

Det går ganska bra med apporteringsträningen men Taggen har lite för stort intresse för själva apporten för min smak. Han tuggar inte på den och bär ordentligt men han har terriertendenser att vilja ha den själv. På filmen använde jag mig inte av klicker för det behövs inte även om det visat sig att Taggen gott och väl är inklickad. Jag började med den för att få honom att bli mer intresserad av godiset än av apporten och det lönade sig. Nu kan han apportera i hallen och komma in till mig. Att han släpper apporten ser jag i dagsläget positivt, det innebär ju att han inte vill ha den själv. Om han håller fast den får man stoppa in en godis i munnen för att han inte ska kampa om den så det betyder att han inte är klar över "loss"-kommandot.

Det är en intressant hund att träna och det här är kul!
 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Han är ju jätte duktig! Så bra han tar apportbocken.

2009-01-21 @ 01:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0