Tålamod - haven tålamod!

Jag skulle inte riva ner fler tapeter utan tapetsera utanpå de befintliga men när jag hade spacklat klart såg jag hur allt bara lossnade... Så det är inte klart än!

Learning-by-doing-principen är i varje fall effektiv när det gäller tapetsering. Jag har lärt mig hur man gör nu, tror jag.

Jag har inte slarvat med slipning och spackling så när som på ett ställe men det kan jag leva med.

Jag har också idag upptäckt att jag hängt våderna upp-och-ner! Fast det gör inget. Det funkar ändå. Och så har jag även upptäckt att jag mönsterpassat i onödan. Det hade blivit snyggt ändå även om jag hängt upp allt huller om buller. Jag var iväg en snabbis till Rusta idag och köpte på mig den sista rullen i tapeten de hade kvar på rean. Bara ut i fall att min Taggis eller senila Zingo får för sig att börja käka på väggarna. Eller ännu värre att kattungarna börjar klösa - hemska tanke!

Just nu behöver jag i varje fall någon form av billig och enkel panel i plast eller liknande till hörnet där hundkorgen står. Tips, någon? Eller det är plexiglas som gäller?

Bara fyra våder kvar nu, sedan är hallen beboelig igen - och jättefin för hundarna att vara i. Fast de bryr sig nog inte så mycket om färger och liknande, bara jag är hemma...


Kommentarer
Postat av: Gun Eriksson

Hej Johanna! Bara ett litet tips i stället för plexiglas... Det finns tunna skivor som påminner mycket om hård masonit (mdf-material) men de är frästa så att det ser ut som pärlspont. De ska limmas upp (väldigt enkelt!) och bör målas. Om du då använder en "hård", tålig färg som lätt kan torkas av så tror jag att de tom tål kattungeklor. Men dom är "fullhöga", ca 2,40 skulle jag tro, så om man bara vill ha brösthöjd eller ännu lägre så måste man såga av dem. Tror att de är ca 90 breda, inte så billiga, men det blir snyggt och dom är roliga att arbeta med! //Gun

2009-04-13 @ 15:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0